
W moim 1.9 d65 (najprostsza pompa bez elektroniki Lucas)miałem te objawy z szarpiacym silnikiem przy zapaleniu na zimno i po staniu całonocnym
 do tego biały (siwy ) dym za samochodem i po przegazowaniu ustawał
 do tego biały (siwy ) dym za samochodem i po przegazowaniu ustawał  . Rozwiązaniem było wymiana jednej świecy bo nie grzała i ciągnał mi lewe powietrze z uszczelki filtra paliwa (widoczne bąble w wężu igielitowym od filtra do pompy).
 . Rozwiązaniem było wymiana jednej świecy bo nie grzała i ciągnał mi lewe powietrze z uszczelki filtra paliwa (widoczne bąble w wężu igielitowym od filtra do pompy).Co do spalania (spalał mi miedzy 7-9litrów na trasie do 90km/h)problem leżał głębiej
 Jestem elektronikiem samochodowym i  posiadam Clipa okazało się że problemy były 2 :
  Jestem elektronikiem samochodowym i  posiadam Clipa okazało się że problemy były 2 :   1.Zawór przyśpieszacza kąta wtrysku (pierwsze lał i do tego zatarł się ) wymieniłem na regenerowany i sprawa zamknięta.
2.Przy gmeraniu w ustawieniach kompa okazało się że mam zablokowany czujnik obciążenia silnika na 80procent, objawiało się tym że miał kopa ale nonstop podawała pompa dużo paliwa i jak jechałem z góry bez naciskania pedała gazu dawał tyle samo paliwa jak bym jechał pod górę z wcisniętym pedałem do dechy:) Pomogła nauka czujnika i po sprawdzeniu w kompie naciskając pedał gazu czujnik wskazywał w przedziale od 5procent do 90procent
 
 Po tych dwóch zabiegach spalanie spadło do ok 5litrów na trasie do 100km/h (często jeżdzę z krk do włocławka więc sprawdzone )
 a po mieście max 7 bierze
 a po mieście max 7 bierze  ))
))Więc podjedź sobie do elektronika z clipem który potrafi go obsłużyć i niech Ci sprawdzi poprawność działania tych 2 rzeczy









 a teraz jak by tego bylo malo nie zapala mi sie kotrolka od swiec zarowych... mam nadzieje ze to bezpiecznik lecz nie moge go zlokalizowac w bezpiecznikach w komorze silnika czy znajduje on sie poza ta skrzynka? Moze ktos wie..bo bez swieczek nawet nie mysle o odpaleniu i zostaje cholowanie...Niestety wynika z tego ze mam naprawde niesprawny silnik i wymaga on szczegolowego sprawdzenia
 a teraz jak by tego bylo malo nie zapala mi sie kotrolka od swiec zarowych... mam nadzieje ze to bezpiecznik lecz nie moge go zlokalizowac w bezpiecznikach w komorze silnika czy znajduje on sie poza ta skrzynka? Moze ktos wie..bo bez swieczek nawet nie mysle o odpaleniu i zostaje cholowanie...Niestety wynika z tego ze mam naprawde niesprawny silnik i wymaga on szczegolowego sprawdzenia 

