Strona 1 z 1

Problem z blokowaniem drzwi

PostNapisane: piątek, 19 października 2007, 20:35
przez antonio
Kiedyś na forum pytałem o mój problem z "szalejącym" zamkiem lewych drzwi przesuwnych. Rzeczywiście do wymiany jest wspaniały patent - czujnik przy korku łacznie z wiązką i centralką. Pytając w serwisie o naprawę usłyszałem 320 zł za czyjnik plus 150 zł robocizna. :/
Ciekawostką jest jednak tzw "podział kosztów" naprawy?!
Pan z serwisu zapytał o przebieg i wiek auta.....okazało się że jeśli nie mój kangurek miałby przy jego wieku mniej niż 100000 tys przebiegu to renault pokrywa część kosztów naprawy - ciekawostka, pierwszy raz słyszałem o czymś takim. Warunkiem dodatkowym jest to że auto musi mieć wszystkie wpisy w książeczce przeglądów. Ja niestety mam bzyknięte sporo ponad 100000 więc się nie załapałem, ale jeśli ktoś nie wie o czymś takim to chciałem właśnie o takim fakcie poinformować szanownych Hodowców :)

PostNapisane: wtorek, 23 października 2007, 21:21
przez radzik
jestem w stanie to naprawić sprawa nie jest prosta ale do zrobienia

PostNapisane: sobota, 3 listopada 2007, 17:53
przez 4467
a możesz podpowiedzieć jak to zrobić :idea:

PostNapisane: niedziela, 4 listopada 2007, 22:06
przez radzik
Jasne, Na początku musisz się dostać do tego czujnika. Są dwa sposoby: 1 rozmontować wlew, czyli trzeba rozwiercić nity i ten sposób jest bardzo inwazyjny. Drugi jest taki, iż trzeba włożyć rękę od strony koła i wysunąć go z obudowy wlewu( trochę trzeba się namęczyć). Za lewy światłem jest zaślepka od kabli tamtędy można czujnik wyciągnąć na zewnątrz. Jak czujnik będzie już na wierzchu powinno być widać jego uszkodzenie w postaci spuchnięcia. Teraz bierzemy ostry nóż i ścinamy wierzchnią stronę czujnika( ta spuchnięta) Trzeba to robić bardzo delikatnie. Wreszcie powinien się wyłonić drucik, który skorodował i trzeba go zlutować. Pod drucikiem znajduję się kontaktron i na pewno jest dobry (taka szklana banieczka z blaszkami. Po zalutowaniu drucika należy zabezpieczyć miejsce rozbiórki jakimś klejem. I tyle, sprawa nie jest łatwa, ale do zrobienia jak by, co to wyjmij czujnik i wyślij do Mnie zrobię go za Free. Pozdrawiam,.Radzik

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2007, 08:16
przez 4467
witam.dzięki za pomoc -spróbuje to zrobić w najbliższym wolnym czasie.o efektach zostaniesz poinformowany.pozdrawiam 4467

blokowanie drzwi

PostNapisane: środa, 12 grudnia 2007, 08:38
przez stawis
witam

mialem ten sam problem, tyle ze moj czujnik kontaktronowy rozpadl sie po zimie, zastapilem go innym czujnikiem(czujnik kontaktronowy polozenie tloka w silowniku pneumatycznym) roznica polegala na tym iz w kangoorku jest NC -normalnie zamkniety a zalozony jest NO -normalnie otwarty i musialem dolaczyc przekaznik obok tej centralki sterujacej zamkami , roboty na 30 minut z wymiana czujnika i zalozeniem przekaznika , najtrudniej jest wymienic czujnik, bez ingerencji we wlew paliwa , trzeba miec dluuuga reka i gietki nadgarstek :-)a i do przelozenia kabla trzeba zdjac lampe z tylu :( , od paru miesiecy dziala bez problemu

PostNapisane: sobota, 12 stycznia 2008, 01:32
przez melon
witam- koledzy mam ten sam problem z prawymi drzwiami i przy okazji nie działa mi centralny zamek,jedynie przycisk blokujący przy lewarku oczywiście drzwi przesówne muszę zamknąć naduszając przycisk przy drzwiach -czy przyczyną może być to samo co zostało opisane wcześniej a może jestjakaś inna przyczyna-pozdrawiam kangoomaniaków