Strona 1 z 2

wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: piątek, 11 grudnia 2009, 08:52
przez bandzior
witam
mam taki problem, w moim kangoo nie dziala wylacznik czasowy i jednoczesnie krancowy wycieraczek. gdzie mam szukac jakiegos przekaznika odpowiadajacego za tak zle dzialajace wycieraczki?

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: piątek, 11 grudnia 2009, 09:08
przez bandzior
dodam ze to kangoo z 1999 roku

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: sobota, 12 grudnia 2009, 07:10
przez Rafal1504
Jeśli wycieraczki nie wracają na swoje miejsce to należy rozebrać silniczek wycieraczek i sprawdzić bieżnie elektryczne.

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: poniedziałek, 14 grudnia 2009, 13:10
przez bandzior
ale zwloka czasowa nie dziala tez, w tej pierwszej pozycji w ogole sie nie wlaczaja

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 22:34
przez cyberhuman
Czołem!
Podłączam się pod wątek: u mnie również interwał czasowy nie działa.
W drugiej pozycji wycieraczki działają... Po przełączeniu na pierwszą pozycję - interwał - zatrzymują się i stoją. Po przełączeniu na 0 lub znów 2 pozycję, wracają do pozycji spoczynkowej/działają dalej.

Gdzie szukać problemu?

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: czwartek, 18 października 2012, 09:22
przez slay
Zrób dokładnie tak.
Rafal1504 napisał(a):Jeśli wycieraczki nie wracają na swoje miejsce to należy rozebrać silniczek wycieraczek i sprawdzić bieżnie elektryczne.

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: czwartek, 18 października 2012, 09:29
przez cyberhuman
One wracają dokładnie na swoje miejsce. Po prostu w położeniu interwałowym zatrzymują się tam, gdzie są, tzn.

Dźwignia na 0 - nic się nie dzieje - położenie spoczynkowe
Dźwignia na 1 - interwał - nic się nie dzieje
Dźwignia na 2 - ruch ciągły - wycieraczki pracują
Dźwignia na 3 - ruch ciągły szybki - wycieraczki pracują
Dźwignia na 2 - ruch ciągły pracują
Dźwignia na 1 - interwał - jeśli akurat były w Dźwignia 2 w innym miejscu niż spoczynek, to w tym miejscu stają i stoją. Po przerzuceniu na Dźwignia 0 - wracają na miejsce spoczynkowe.

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: piątek, 2 listopada 2012, 22:09
przez cyberhuman
Dziś sprawdziłem przekaźnik, wstawiając w jego miejsce nowy. Brak zmian. Zatem to nie przekaźnik.
Podejrzenie pada na manetkę.

Co do przekaźnika, jeśli ktoś potrzebuje.
Jest to przekaźnik stosowany w wielu różnych markach:

5WG 003 620-081
HELLA 003 620-081
KRAMER 100 010 51 46
• ALFA ROMEO
• AUDI
• CITROEN
• FORD
• OPEL
o ASCONA C (81_, 86_, 87_, 88_)1988.10 -1981.09
o ASCONA C hatchback (84_, 89_)1988.08 -1981.09
o ASTRA F (56_, 57_)1998.09 -1991.09
o ASTRA F CLASSIC hatchback2002.08 -1998.01
o ASTRA F CLASSIC kombi2005.01 -1998.01
o ASTRA F CLASSIC sedan2002.08 -1998.01
o ASTRA F hatchback (53_, 54_, 58_, 59_)1998.01 -1991.09
o ASTRA F kabriolet (53_B)2001.03 -1993.03
o ASTRA F kombi (51_, 52_)1998.01 -1991.09
o ASTRA F Van (55_)1999.01 -1991.10
o CALIBRA A (85_)1997.07 -1990.06
o COMBO (71_)2001.10 -1994.07
o CORSA A hatchback (93_, 94_, 98_, 99_)1993.03 -1982.09
o CORSA A nadwozie pełne1994.09 -1986.02
o CORSA A TR (91_, 92_, 96_, 97_)1993.03 -1982.09
o CORSA B (73_, 78_, 79_)2000.09 -1993.03
o CORSA B kombi (F35) -1999.01
o CORSA B nadwozie pełne (73_)2000.09 -1999.08
o KADETT D (31_-34_, 41_-44_)1984.08 -1979.08
o KADETT D (32_,37_,39, _42)1984.08 -1979.08
o KADETT D kombi (35_, 36_, 45_, 46_)1984.08 -1979.08
o KADETT E (39_, 49_)1991.08 -1984.09
o KADETT E Combo (38_, 48_)1994.07 -1986.01
o KADETT E hatchback (33_, 34_, 43_, 44_)1991.08 -1984.09
o KADETT E kabriolet (43B_)1993.02 -1986.10
o KADETT E kombi (35_, 36_, 45_, 46_)1991.08 -1984.09
o KADETT E nadwozie pełne (37_, 47_)1992.09 -1984.08
o OMEGA A (16_, 17_, 19_)1994.05 -1986.09
o OMEGA A kombi (66_, 67_)1994.05 -1986.09
o SENATOR B (29_)1993.09 -1987.09
o TIGRA (95_)2000.12 -1994.07
o VECTRA A (86_, 87_)1995.11 -1988.08
o VECTRA A hatchback (88_, 89_)1995.11

Ja sprawdziłem od Astry F - koszt zamiennika: 30 PLN. Dostępny w firmie : http://www.opel-madry.pl/ (informuje, że nie jestem pracownikiem tej firmy, nie jestem krewnym żadnego pracownika tej firmy, ani w żaden inny sposób nie jestem powiązany z tą firmą - prócz byłych zakupów, gdy miałem Ople).

Zauważyłem jednak, że po włożeniu zamiennika, wycieraczki nieco wolniej pracowały. Obecnie mam przekaźnik sygnowany logo grupy VW/Audi...

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: niedziela, 4 listopada 2012, 22:40
przez czarek0402
To raczej nie manetka...stawiam na wpływ wody,wilgoci na styki,krańcówki,masę,być może zaśniedziały styki,zawilgotniały kable...mi też przestały pracować wycieraczki na pierwszym,wolnym biegu...chwilę wcześniej użyłem spryskiwacza,płyn poleciał,wycieraczki nie poszły...nie ma lampki sufitówki,nie działają kierunkowskazy,po naciśnięciu przycisku otwierania/zamykania drzwi...lampka się świeci,kierunkowskazy zabłyskały,wycieraczki poszły...kilka dni wcześnej auto było myte myjką na myjni ręczej...dodajmy deszcz i wilgoć obecną w czasie jazdy,postoju...auto stało w kałuży...jutro szukanie,poprawa styków,masy,smarowanie :roll:

Re: wycieraczki- wylacznik czasowy

PostNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 09:47
przez cyberhuman
U mnie to na pewno nie jest wpływ wody, bo tak już było, gdy kupowałem auto kilka tygodni temu - i trwa...

Powtarzam: wolny bieg jest (1 bieg, pozycja 2), jest szybki (2 bieg - pozycja 3). Brakuje interwału - pozycja 1.

I teraz pytanie: wczoraj na giełdzie oglądałem manetki do wycieraczek: one mają narysowane takie poziome linie, od cienkiej, do grubej - sugerują interwał.
Mniej więcej tak to wyglądało:
Obrazek

U mnie tego nie ma.
No i do czego służy przycisk z boku manetki??
Myślałem, że do interwału, ale w tych oglądanych, z kreskami, też jest...

Obrazek

Jak opis sugeruje, jest to przycisk do komputera. Czy w modelu RXE z 2000r 1,9 dTi jest komputer??
Bo albo jest i ten przycisk u mnie nie działa, albo ktoś włożył niewłaściwą manetkę i nie mam interwału - choć jest taka pozycja w manetce: są 4 pozycje:
0 - spoczynek
1 - sądzę, że interwał
2 - bieg pierwszy
3 - bieg drugi