Kangoo 1,2

Tu możesz poddać ocenie klubowiczów ogłoszenia z portali motoryzacyjnych

Re: Kangoo 1,2

Postprzez Podmiejski wtorek, 29 listopada 2016, 19:31

Lukas - nie masz racji.
Mój "żółtek" co miał "suwane" po prawej wyłącznie - miał odchylany fotel kierowcy by można było włazić od lewej do tyłu albo coś położyć.
Marcin...prace blacharskie w PL to wcale nie gwarancja że pare lat pojeździsz - to co i jak u nas robią woła o pomstę do nieba.
Weź też pod uwagę - a tu ci koledzy podpowiedzą - że potem Renault zaczął kłaść ocynk na swoje budy co zdecydowanie poprawio ich trwałość.
Poza tym ten silniczek (wiem bo miałem) w napakowanym aucie to wyłącznie po mieście po zakupy... to auto w takiej wersji świetnie nadaje się na drugie auto rodzinne a nie na główne.
Miałem dokładnie takie jak oglądasz - mam teraz inne jak w stopce.
Różnica o g r o m n a naprawdę
Ostatnio edytowano wtorek, 29 listopada 2016, 19:37 przez Podmiejski, łącznie edytowano 1 raz
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Kangoo 1,2

Postprzez Mascot wtorek, 29 listopada 2016, 19:36

Jak znajdę, dodam tu, zdjęcia Corolli z 2004 roku ( I właściciel, krajowa, bezwypadkowa ), którą konserwowałem w te wakacje.
Zobaczysz co znaczy zgniła podłużnica, w 12 letnim, " porządnym, japońskim " aucie :D :D
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: Kangoo 1,2

Postprzez marcinbrz wtorek, 29 listopada 2016, 21:07

Podmiejski napisał(a):.
Marcin...prace blacharskie w PL to wcale nie gwarancja że pare lat pojeździsz - to co i jak u nas robią woła o pomstę do nieba.

Akurat blacharza mam znajomego, robi porządnie. Ojcu w Tico robił progi 7 czy 8 lat temu, nic nie wylazło do dziś, w Matizie też u niego robiłem w tamtym roku, więc za szybko, żeby chwalić. Ma tylko jedną wadę - robi długo, Matiza trzymał ponad 2 tygodnie.
Podmiejski napisał(a):Poza tym ten silniczek (wiem bo miałem) w napakowanym aucie to wyłącznie po mieście po zakupy... to auto w takiej wersji świetnie nadaje się na drugie auto rodzinne a nie na główne.
Miałem dokładnie takie jak oglądasz - mam teraz inne jak w stopce.
Różnica o g r o m n a naprawdę

Na pewno różnica jest duża, masz rację :) Tylko akurat trafił się 1.2 więc nad nim się zastanawiam. Jak patrzę po ogłoszeniach, to większość to diesle (nie chcę) :( Jechałem tym 1.2 i myślałem, że będzie gorzej. Kurcze, miałem się nie napalać, a chyba się napaliłem ;) No nic, przez telefon zszedłem z ceny do 3800. Jutro jadę jeszcze raz, jak innych wad nie znajdę, to biorę. Nawet gdybym miał dołożyć do niego 2 czy 3 tysiące, to za te pieniądze nic tej wielkości lepszego nie znajdę.
Tylko jeszcze pytanie o tylną belkę - jak koła stoją prosto, nic się nie tłucze, to jest szansa, że jeszcze trochę pożyje? Silnik był od początku zalewany Elfem 10w40 - półsyntetyk się nadaje do tego silnika, czy lepszy byłby syntetyk?
Zielone Kangoo 1.2 8V
marcinbrz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2016, 20:02

Re: Kangoo 1,2

Postprzez Lucass środa, 30 listopada 2016, 00:09

Podmiejski napisał(a):Lukas - nie masz racji.
Jest to absolutnie możliwe.


Powiem tak: okazje są jak kobiety. Niewykorzystane się mszczą. I to się sprawdza. Jeżeli jesteś przekonany to bierz. Ty go widziałeś, my nie.
Co do belki musiałbyś wejść pod spód i pooglądać. A i tak nawet jeśli jest gdzieś lekko pęknięta to możesz tego nie zauważyć. Zauważysz jak strzeli. na pewno. ;) W Kangoo tylne koła się nie rozjeżdżają, jak choćby w Partnerach. Kangoo co najwyżej przyklęka na jedno koło.
Jeżeli jeździ na półsyntetyku to nie zmieniaj na syntetyk. Powinno się przedtem przepłukać silnik, a to go rozszczelni, bo wypłucze nagary.
Sam jeżdżę na półsyntetyku od chyba 9 lat i jest ok.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Kangoo 1,2

Postprzez marcinbrz środa, 30 listopada 2016, 08:58

Decyzja podjęta - bierzemy :) Czy to okazja czy "mina" - to się okaże, ale autko mi się podoba. Zrobię blacharkę i mam nadzieję, że trochę nas powozi. A siedzenie odchylane jest, sprawdzałem. Pochyla się oparcie, a fotel odjeżdża do przodu. Na tył da się wejść. Dziękuję za wszystkie rady i do zobaczenia w dziale "Mój Kangur" ;)
Zielone Kangoo 1.2 8V
marcinbrz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2016, 20:02

Re: Kangoo 1,2

Postprzez Mascot środa, 30 listopada 2016, 16:18

Z belką jest kupa, i nie ma jak w Citrynach, że koła się krzywią :)

Można ewentualnie wejść pod spód i pooglądać tuleje trzymające belkę z budą.
U mnie np. drążek lekko opadł na tulejce.

Niestety, belka w Renówce jak strzeli, to raz a dobrze :)

Generalnie patrząc na to, co złomuje kolega u siebie w autokasacji - to tak minimum 20 lat i jakieś 230 - 250 tysięcy wytrzymują :D ( Megane I, Kangoo ).

Rekordzista, był z 1998, 1.2 - przejechał 380 000 i dopiero padła belka :lol:
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: Kangoo 1,2

Postprzez MK piątek, 2 grudnia 2016, 12:01

Będzie dobrze!!!!!!!
Pan będzie zadowolony!!!!!!!
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: Kangoo 1,2

Postprzez marcinbrz sobota, 3 grudnia 2016, 19:02

Nie przewiduję innej opcji :)
Zielone Kangoo 1.2 8V
marcinbrz
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2016, 20:02

Re: Kangoo 1,2

Postprzez Szumak niedziela, 4 grudnia 2016, 13:46

marcinbrz napisał(a):Tylko jeszcze pytanie o tylną belkę - jak koła stoją prosto, nic się nie tłucze, to jest szansa, że jeszcze trochę pożyje?

Tak jak pisze kolega Mascot - koła zawsze będą prosto. Zużycie belki objawia się wyłącznie coraz niższym tylnym zawieszeniem, przy czym to również jest pojęcie względne z powodu możliwości regulacji wysokości na drodze montażu.
Jeśli belka nie była robiona dotychczas, to bezpiecznie można założyć przybliżoną średnią trwałość fabrycznych drążków na około 230kkm - powyżej to już jest loteria i kiedyś któryś z drążków pęknie.
Trwałość tulejek gumowych łożyskowania belki to 120kkm i powinno się je wymieniać po tym przebiegu - koszt niewielki a ma to istotne znaczenie dla trwałości dłuższych drążków skrętnych zawieszenia, których pęknięcie stanowi już poważny koszt.
Przy zadbanych tulejach wymienia się wyłącznie krótkie drążki i zdecydowanie warto włożyć pełne (nie wydrążone), które nie pękają.
Silnik 1.2 8V wokół komina to rewelacja, znacznie przyjemniej jeździ się niż z 1.2 16V, w przypadku dłuższych wyjazdów jest odwrotnie :)
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Kangoo 1,2

Postprzez Mascot niedziela, 4 grudnia 2016, 17:12

Szumak napisał(a):
marcinbrz napisał(a):Trwałość tulejek gumowych łożyskowania belki to 120kkm i powinno się je wymieniać po tym przebiegu - koszt niewielki a ma to istotne znaczenie dla trwałości dłuższych drążków skrętnych zawieszenia, których pęknięcie stanowi już poważny koszt.
Przy zadbanych tulejach wymienia się wyłącznie krótkie drążki i zdecydowanie warto włożyć pełne (nie wydrążone), które nie pękają.


A widzisz, mi goście w polecanym warsztacie, powiedzieli 800 zł ( z robotą tj. demontaż / montaż ) za wymianę samych tulei, a za belkę, też z robotą ... 1000 zł.
Z racji tego, dałem spokój i z jednym i z drugim ...
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kanał diagnosty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron