Strona 1 z 2

1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 12:02
przez Latek
Prośba do wzrokowców i użytkowników. Czy warto zainwestować w coś takiego
/nie szukam dynamiki,ale wlec się też nie lubię/.

http://olx.pl/oferta/kangoo-stan-idealny-CID5-ID8jp57.html#5d05913db7
http://otomoto.pl/renault-kangoo-1-2-16v-sekencja-gaz-stan-bdb-okazja-C35525544.html
http://allegro.pl/renault-kangoo-helios-i4937130783.html

Czy będąc użytkownikiem takiego silnika z gazem kupilibyście następny taki sam?

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 12:25
przez Stiopa
No to jeżeli nie lubisz się wlec to nie bierz gazu.
Przy tej pojemności i masie własnej 1.2 naprawdę ma niewielkie zużycie :roll: .
Nie mogę zrozumieć czym kierują się ludzie montując gaz do 1.2 8v/16v...

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 13:00
przez Marek_Bielsko
Stiopa napisał(a):Nie mogę zrozumieć czym kierują się ludzie montując gaz do 1.2 8v/16v...

A ja ludzi, którzy kupują 1.2 ;) mi 1.2 8v palił 8-10 litrów benzyny.

Myślę, że wszystkie auta z powyższych linków, poza ostatnim, są warte obejrzenia na żywo. :)

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 13:14
przez Stiopa
Mi tyle pali, ale jak jadę autostradą :D (czyli ostatnio dosyć często :lol: ).
Ale po mieście ideał. ;)

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 13:31
przez Arglist
Ten ostatni był oklejony w reklamę jeżeli dobrze widzę to po całości pozostałości foli na drzwiach i szybach, przy usuwaniu foli z lakieru jeżeli samochód był źle polakierowany poza fabryką często lakier schodzi razem z folią stąd może być powód pokazania tylko jednego boku w samochodzie, ewentualnie drugi bok dalej jest oklejony.

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 13:11
przez Szumak
Stiopa napisał(a):No to jeżeli nie lubisz się wlec to nie bierz gazu.


:shock:

To silnik z wielopunktowym wtryskiem, prawidłowo wyregulowana instalacja gazowa nie powoduje wyczuwalnej różnicy w mocy.
Różnica w prędkości maksymalnej wynosi około 5km/h. Z prędkością maksymalną pojedziesz 1 raz z życiu bo ten silnik w tym samochodzie zdąża do 20l benzyny na setkę przy takiej prędkości.
Różnica w cenie paliwa to 40%, u mnie instalacja zwróciła się po pierwszym roku. Jeśli ktoś woli dopłacać z uwagi na łatwiejszą obsługę, to jego wybór.

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 14:06
przez slay
Podstawowa różnica między 1.4 a 1.2 16V będzie taka, że moc jaką masz przy 3000 obr/min, 1.2 będziesz musiał kręcić powyżej 4000 obr/min. Różnica w momencie 112 Nm-105 Nm skutkuje tym, że ruszając ze świateł, skrzyżowanie opuszczasz już na trzecim biegu :)
Gaz ? Pod warunkiem: dobrze zamontowana i zestrojona instalacja, sprawny samochód. Jakakolwiek usterka o której nie będziesz wiedział jeżdżąc na benzynie, na gazie skutkuje zaświeceniem "czek"
Zawsze twierdziłem, że 1.2 16V z instalacją gazową powinien mieć na wyposażeniu CLIP :lol:
Systematyczna regulacja zaworów. Ważna rzecz przy gazie. Spełnienie tych warunków spowoduje to, że nie będziesz czuł żadnej różnicy w czasie jazdy.
Tak jak pisał Szumak
"To silnik z wielopunktowym wtryskiem, prawidłowo wyregulowana instalacja gazowa nie powoduje wyczuwalnej różnicy w mocy."
Mam nadzieję, że nie zniechęciłem Cię do 1.2 16V ;) kiedyś będę musiał swojego sprzedać :mrgreen:
Stiopa napisał(a):Nie mogę zrozumieć czym kierują się ludzie montując gaz do 1.2 8v/16v...

Zrozumiesz, kiedy rodzice przestaną tankować kangura :lol:

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 16:52
przez Stiopa
slay napisał(a):Zrozumiesz, kiedy rodzice przestaną tankować kangura :lol:

U mnie rodzice nie tankują kangura :lol: .
Poza tym przy spalaniu 5-6l/100km(normalnie nie mówię o autostradzie) to nie ma co narzekać. ;)

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 11:28
przez Lucass
6 x 4,3 zł = 25,8 zł
6 x 2,3 żł = 13,8 zł
Różnica 12 zł na 100 km
Jeżeli rocznie robisz 5.000 km to oszczędność jest na poziomie 600 zł czyli można się zastanawiać czy się opłaca, biorąc pod uwagę koszty montażu.
Jednak przy przebiegu 30.000 sytuacja wydaje się jasna. Po roku jesteś na 0, a po dwóch w kieszeni zostaje 3600 zł. Jeżeli od tego odliczysz zwiększony koszt przeglądu i wymianę filtrów to i tak zostaje ok 3,5 tysiaka.


No ale kto bogatemu zabroni... :wink:

Re: 1.2-16V+LPG -czy warto ?

PostNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 13:01
przez Stiopa
Znając życie i tak się kasa rozejdzie w międzyczasie, a to na słodycze, a to na inne używki, na jakieś fajne bajery czy nawet na przejechanie większej ilości km(no bo w końcu taniej :D).
Edit. Patrze jeszcze na te Twoje obliczenia i nie pasuje mi to, że gazu liczysz tyle co benzyny, przecież gazu idzie więcej niż benzyny :| .