Strona 1 z 2

kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: czwartek, 21 listopada 2013, 22:23
przez tosiak
cześć, przymierzam się do zakupu kangoo w nowej budzie i robię małe rozeznanie.

Jak w temacie - co sądzicie o tych silnikach? warto czy może lepiej benzyna?

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: piątek, 22 listopada 2013, 23:12
przez Wiz
ten silnik w tej budzie nie jeździ :)

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: niedziela, 24 listopada 2013, 00:38
przez MK
Minimum o 30 koników za słaby!!!!!

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 22:19
przez tosiak
mimo wszystko chyba lepsza bedzie benzyna...

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 22:58
przez pchlistosc
tosiak napisał(a):cześć, przymierzam się do zakupu kangoo w nowej budzie i robię małe rozeznanie.

Jak w temacie - co sądzicie o tych silnikach? warto czy może lepiej benzyna?


Widzisz sami fachowcy Ci odpowiedzieli, tylko popatrz na ich silniki :D
A wracając do tematu, z kangurów mam trzy z róznymi silnikami:

Kangoo I - 1.2 16V + Lpg muł - dlatego jezdzi żona. :lol:
Kangoo II 1.5 najmocniejszy z 6 biegową skrzynią, zbiera się pięknie za to spalanie na poziomie 6,5 - 7,5 litra - jeżdżę Ja.
Kangoo II - 1.5 ten 86 KM ten o który pytasz, zwinny silnik nie mam zastrzeżeń nawet do mocy, ale spalanie 6 - 6,5 litra. Jezdzi mój handlowiec. Jak załadujesz pełne auto pewnie odczujesz mały brak mocy, ale nie taki jak przy benzynie 1.2 16V.

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 13:57
przez Wiz
pchlistosc napisał(a):Widzisz sami fachowcy Ci odpowiedzieli, tylko popatrz na ich silniki :D
A wracając do tematu, z kangurów mam trzy z róznymi silnikami:



Kolego czasami mozna sie zdziwic. Pamietaj ze nie wszyscy maja w stopkach wszystkie informacje.

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: środa, 18 grudnia 2013, 11:37
przez Pabloss
Kolego aktualnie posiadam Kangoo z silnikiem 90 km ,przebieg 90 tys.Ogólnie nie miałem z nim problemu i jak do tej pory bezawaryjny przebieg,autko będzie miało rok,ale brak mu niestety mocy .Jest mułowaty jednym słowem.Wadą jest też słabe ogrzewanie przedniej szyby ,bo przy silnych opadach śniegu i mrozie w zimie potrafi tworzyć się lód na szybie w lewym dolnym rogu i trzeba go usuwać ręcznie bo wycieraczka o niego zaczepia.
Poza tym mało pali w lecie w cyklu mieszanym 4,7-4,9 a w zimie utrzymuje w granicach 5,3-5,4 przy prędkościach do 100km/h.Zaleta jest trwałe i komfortowe zawieszenie. To tyle w temacie.Pozdr ;)

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: środa, 18 grudnia 2013, 12:05
przez czarek0402
Już kilka osób, które spotkałem, a może wszyscy, które przesiadło się z I na II twierdzi, narzeka, że jest mułowate. To wynika z masy, konstrukcji, sylwetki, innych przyczyn, bo te 90KM to tylko 90KM, ale w porównaniu do 65KM. ;)

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: środa, 18 grudnia 2013, 22:12
przez Pabloss
Wydaje mi się ,że przymula ten filtr cząstek stałych,przełożenia w skrzyni biegów lub to koło dwumasowe i może jeszcze rozmiar kółek 15 .Czynniki te razem wzięte sprawiają ,że to autko nie jeździ tak jak stare Kangoo 65 km ,którym przejechałem 600 tys i zbierało się z 5 biegu przy 40 km/h

Re: kangoo II 2008 1,5 DCI 86KM - co sądzicie?

PostNapisane: czwartek, 19 grudnia 2013, 09:11
przez gre81
Pabloss napisał(a): koło dwumasowe

Jakie koło ??? według moich informacji Kangoo II nie posiada czegoś takiego. Na gwaracji reklamowałem nieprawidłowo działające sprzęgło i mistrz serwisu z Jaszpol-u podczas jazdy próbnej powiedział, że u nas nie ma takowego.

EDIT:
Wracając do tematu: różnica w masie własnej pojazdu to podstawa. W dowodzie rejestracyjnym - Kangoo II, mam 1430 kg, a Kangoo I z tego co kojarzę przy silniku 1.5 dci to jakieś 1085 kg, czyli 345 kg mniej. Policzmy teraz ilość KM na kg masy.
1085kg/86KM=12,6 kg na jednego Konia Mechanicznego
1430kg/86KM=16,6 kg na jednego Konia Mechanicznego
Aby uzyskać podobny efekt „jezdny” do Kangoo I potrzeba nam więc około 113 KM
1430/113,5=12,65 kg na jednego Konia Mechanicznego
Licząc w drugą stronę 86 KM w Kangoo II da nam efekt podobny do Kangoo I z silnikiem o mocy
65 KM 1085kg/65KM= 16,70 kg na jednego Konia Mechanicznego
Doliczmy do tego jeszcze:
Klimatyzacja latem, większy bak paliwa 60 kilka litrów (znów ciężar), większy rozstaw osi i zatem współczynnik oporu powietrza, inne według własnych potrzeb.