Strona 1 z 4

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: poniedziałek, 24 marca 2008, 22:07
przez zuwik
ONE, nie zapominaj że koło się toczy ;) Tak naprawdę 10, 20 a nawet 30mm róznicy w szerokości nie zmienia praktycznie nic. Większe opory toczenia mogą za to (i będą) wynikać z zastosowanej mieszanki, japońskie gumy słyną z najwyższej przyczepności = tarcia = oporu toczenia. Niestety praw fizyki nikt jeszcze nie oszukał, ale jest to warte powiększonego zużycia paliwa ;)

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: wtorek, 25 marca 2008, 08:53
przez _ONE_
Tak Zuwiku drogi, toczy się, ale nigdy idelnie na wprost :lol:

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: wtorek, 25 marca 2008, 09:46
przez Lucass
zuwik napisał(a):Tak naprawdę 10, 20 a nawet 30mm róznicy w szerokości nie zmienia praktycznie nic.

Ciekawa koncepcja... :roll:

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: środa, 26 marca 2008, 23:02
przez a-kwiaty
"co Panie nie powiom" - Bardzo ciekawa!

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: czwartek, 27 marca 2008, 22:29
przez zuwik
Lucass napisał(a):
zuwik napisał(a):Tak naprawdę 10, 20 a nawet 30mm róznicy w szerokości nie zmienia praktycznie nic.

Ciekawa koncepcja... :roll:
To nie koncepcja a autopsja, arytmetyka i logika panie.

ONE nie jadą, ale też nie powiesz mi, że sinus kąta 0,05 robi aż taką różnicę ;)

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: czwartek, 27 marca 2008, 22:36
przez a-kwiaty
Nie to ze jestem zlosliwy ale w Kangoorach jest inaczej niz winnych Renaultach wiec qulega moze juz zapomnial i dlatego dziwne teorie autopsyjne nam prezentuje ;p

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: czwartek, 27 marca 2008, 23:20
przez zuwik
Że co jest niby inaczej? Kwadratowe koła? Nie to że jestem złośliwy, ale samochód to samochód.

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: piątek, 28 marca 2008, 00:31
przez Lucass
Aha, czyli biorąc uśrednione wartości składu mieszanki dla opony dajmy na to rowerowej i samochodowej ich opory toczenia będą takie same bądź nieznacznie tylko różne...
No cóż, może...
Tyle tylko, że tak naprawdę toczy to się koło z materiału niesprężystego.
Przy gumowej bieżnikowej oponie możemy mówić jedynie o umownym toczeniu się...
A jak mowa o sinusach to wydaje mi się, że niewłaściwy kąt, o którego sinusie mowa, może nieźle narozrabiać w konstrukcji opony.

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: piątek, 28 marca 2008, 16:06
przez zuwik
Nie Lucass, ponieważ opór toczenia (tarcie) = wsp. przyczepności * nacisk.

Wiesz, inżynierowi samochodów i ciągników nie musisz wykładać teorii koła toczonego, zarówno sprężystego jak i sztywnego ;)

Re: JAKIE MASZ OPONY?

PostNapisane: piątek, 28 marca 2008, 16:12
przez a-kwiaty
Lucass ;) bądz człowiek - nie męcz Zuwika.... :geek: