Naprawa prowadnicy drzwi bocznych

Rocznik: phase I 1997 - 2003 / phase II 2003 - 2008

Naprawa prowadnicy drzwi bocznych

Postprzez Mascot niedziela, 11 marca 2018, 18:24

Rok temu, dokonałem małego udoskonalenia prowadnicy odsuwanych drzwi bocznych.
Problemem jest prowadnica na boku. Drzwi są dość ciężkie co po latach, powoduje opadanie ich na bocznej prowadnicy. Winowajcą jest, metalowy trzpień, łączący rolkę z uchem przykręcanym do drzwi. Trzpień na górze, posiada drobne ząbki, wkładany jest w ucho przykręcane do drzwi, gdzie otwór jest wielokątny. Po latach, pod wpływem otwierania / zamykania, samego ciężaru drzwi, w trzpieniu, wyrabiają się ząbki, które generują spory luz góra / dół na rolce ( zdjęcie 2 pokazuje o co chodzi :) ). Całość podczas jazdy potrafi mocno się tłuc.
Moim patentem, było podłożenie gumowych podkładek z Castoramy. Zrobiłem to rok temu, i dalej trzymają się dzielni, luz jest minimalny, praktycznie nie istnieje.
W lewych drzwiach, podkładkę dałem na dole mocowania, w prawych - na górze. Z racji tego, że nacisk był z góry na dół, postanowiłem dzisiaj, zmienić miejsce podkładki, na dół.
Potrzebujemy plastikowej / gumowej podkładki, TORX 30 i 40, i ewentualnie drugą osobę do pomocy.

Po pierwsze, demontujemy gumowy odbój i zaślepkę, przy tylnej lampie, TORXem 30.
Teraz, odsuwamy drzwi tak, aby mieć dostęp do obu śrub mocujących mechanizm rolki do drzwi - do ich okręcenia używamy TORXa 40. Aby drzwi nam nie opadły, prosimy drugą osobę o ich przytrzymanie, lub podkładamy lewarek, deski UWAGA ! Nie wolno dopuścić, aby górna rolka wyszła z prowadnicy - jeśli to nastąpi, drzwi lecą na ziemię ( mnie dziś wypadły i złapałem w ostatniej chwili ).
Po wyjechaniu rolki, należy wyjąć metalową zawleczkę, która trzyma trzpień, łączący oba elementy. Po zdjęciu zawleczki, wybijamy / wysuwamy trzpień do góry.
Plastikową podkładkę, umieszczamy w między uchem a rolką - jest tam dość ciasno, więc nie należy przesadzać z grubością podkładki - jeśli nie będzie chciała wejść, można ją minimalnie zeszlifować, lub nasmarować czymś tłustym.
Następnie składamy całość do kupy, w odwrotnej kolejności.

Najgorszym momentem jest spasowanie rolki, do drzwi. Najlepiej pasować to tak, żeby zamek, idealnie równo nachodził na rygiel - ale nie jest to takie proste. Warto patrzeć, na ślady pierwotnego montażu - jeśli drzwi nie były ponownie lakierowane, pod uchem montażowym, nie powinno być lakieru - sam podkład lub żywa blacha.

Na pierwszym zdjęciu, widzicie ów ząbki na trzpieniu. Rok temu, kupiłem używany trzpień, w lepszym stanie, ale jak widać, ząbki i tak są starte ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Powrót do Kangoo I

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość