PhoenixDL napisał(a):Bambek1 napisał(a):A jak wygląda sprawa awaryjności dyfra z koleosa czy to jest ta sama zasada działania jak ori kangoo? Czy są tam jakieś inne lub poprawione rozwiązania?
Zważywszy iż Koleosy są znacznie młodsze od skoczka to układy także powinny być. przeglądając ogłoszenia i fora zauważyłem że trochę różni się w budowie od starego kangoowego. Najprawdopodobniej sprzęgło w tylnym jest sterowane elektrycznie i dlatego masz odpowiednią kostkę w kabinie do załączania. Co do awaryjności to w tym temacie się nie wypowiem.
Kupując zwróć uwagę na gumy na półośkach czy nie noszą śladów zmęczenia - spękania aby nie było tak że guma pęknięta i bród dostanie się na przeguby bo to szybko się skończą. zobacz także czy podpory wału nie mają zbytnich luzów - przy jeździe wtedy cały samochód wpada w wibracje, Wał - krzyżaki. jeżeli mają kalamitki to dopytaj się kiedy było smarowane. oryginalne wały ich nie mają.
pozdrawiam
Tak zgadza się, dyfer koleosa jest spinany elektrycznie. Dziś trochę dopytałem sprzedającego co i jak. Sprzedawca twierdzi, że do obudowy dyfra koleosa jest przełożony ori mechanizm różnicowy z kangoo. Różnica jest tylko taka, że mechanizm jest rozłączany manualnie (elektrycznie) z kabiny.
Zapewnia, że przełożenia tył=przód i można jechać po asfalcie z dowolną prędkością przy załączonym tylnym napędzie, nic nie drży nie wibruje. Oczywiście wiem, że to nie jest właściwe ale przynajmniej mam info, że nie ma różnicy przełożeń między tyłem a przodem. Sprzedawca zapewnia, że napędy działają w terenie i pracują prawidłowo, jest możliwość wyjazdu w teren gdzie tylko zechcę i będzie można testować.
Dziękuję za cenne uwagi co do oględzin. Czekam na kolejne jeśli ktoś chce się podzielić spostrzeżeniami. W sobotę jestem umówiony na oględziny o ile ktoś mnie nie uprzedzi