W niektórych samochodach, immobilizer działa niezależnie od baterii w kluczyku, jest tam po prostu odrębny układ elektroniczny. Podobnie jest w mojej Renówce. Na stacyjce umieszczona jest cewka na pierścieniu ferrytowym, która pełni jednocześnie rolę nadajnika i odbiornika. Ten "nadajnik" niejako zasila prądem w. cz. odbiornik immobilizera w kluczyku, który z kolei komunikuje się z głównym sterownikiem.
Ostatnio w swojej Reni walczyłem z przełącznikiem wycieraczek, a żeby go wymontować musiałem wspomnianą cewkę ściągnąć ze stacyjki. Przy ponownej próbie wycieraczek, kiedy wspomniana cewka nie była jeszcze założona na swoim miejscu, po załączeniu zapłonu, środkowa lampka kontrolna bez nazwy, która na postoju pomiguje sobie (umiejscowiona pomiędzy lampkami STOP i SERV) intensywnie migała. Oznaczało to, że sterownik nie ma komunikacji z kluczykiem. Po założeniu wspomnianej cewki na swoje miejsce, po załączeniu zapłonu w/w lampka już nie świeciła się.
Czy u Ciebie też są takie objawy
Renault Kangoo 1,5 dCi; 207 tyś.