PROBLEM Z RADIEM? CO ZROBIĆ GDY POKAZUJE SIĘ "CODE"

Pytania i porady dotyczące audio, CB i nawigacji satelitarnej i tel. komórkowych w naszych samochodach

PROBLEM Z RADIEM? CO ZROBIĆ GDY POKAZUJE SIĘ "CODE"

Postprzez Brada poniedziałek, 19 września 2005, 22:18

Witam Was....

W dzisiejszym odcinku chciałem podzielić się z wami pewnym „sposobem na odkodowanie radia”. Zabierałem się za ten post już wcześniej, ale dopiero teraz mam czas… Niedawno kupiłem wóz. Włączam radio, a tam „CODE” i.. cisza. Trochę powalczyłem żeby zaczęło grać, ale udało się! Wydawało mi się, że nie obejdzie się bez chłopaków z giełdy, gdy pod koniec mojej cierpliwości udało mi się wpisać właściwy kod. Jak to zrobiłem? To już za chwilkę. Zacząłem od losowych cyfr. Już po czwartym razie przekonałem się że to nieporozumienie. Otóż za pierwszym złym podaniem kodu, można ponowić próbę wpisywania już po minucie. Problem polega na tym, że później trzeba czekać już 2 minuty, potem, 4, 8, 16 i 32. Każda następna próba to 32 minuty oczekiwania – nie ma więc sęsu próbować. Zostaje rozkodowanie gdzieś „na mieście”, albo…

No tak, zapomniałem dodać, że mój wóz jest z Niemiec, a wszystkie papiery do niego… po niemiecku – dla mnie Niemiecki to coś w rodzaju marsjańskiej chińszczyzny.

Zacząłem więc przeglądać papiery do niego i ZNALAZŁEM kod. Nie zupełnie był wyłożony na tacy, ale de facto był. Na zdjęciu poniżej pokazuję w którym miejscu dokumentu który bodajże nazywa się brief.

Obrazek

:-) Pewnie cały ten wywód narobił kilku osobom „smaczka” na sposób na proste odkodowanie radia, ale takowego nie ma (DODANO POŹNIEJ: UWAGA, JEST INNY SPOSÓB NA ODKODOWANIE RADIA - CZYTAJ W KOLEJNYCH POSTACH)! Jeśli więc nie masz kompletu papierów do swojego wozu, lub masz same radio – to pewnie pozostaje Ci wizyta u gościa ze „sprzętem” i odchudzenie portmonetki o jakieś 7 dych!

Czy komuś to pomoże? Nie wiem! Ale poszukać w papierach warto, tym bardziej, że za każdym odłączeniem radia od zasilania (również wyjęcie akumulatora) kończy się szukaniem kodu.

Pozdrawiam i szczęścia życzę! Jeśli ktoś tym sposobem uratuje swoje radio - dajcie znać!
Ostatnio edytowano niedziela, 13 listopada 2005, 21:17 przez Brada, łącznie edytowano 2 razy
fioletowy 1,9dTi 2002r. Pełna opcja; ABS, 4 x SRS, klima, schowki lotnicze...
Obrazek ! SPRZEDANY !
Avatar użytkownika
Brada
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 465
Dołączył(a): poniedziałek, 26 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Sobótka

do Brady

Postprzez dti piątek, 30 września 2005, 21:54

kurcze ,faktycznie też mam swój numer do radyjka w papierach,teraz mam kod bo w końcu za trzecim i w trzecim serwisie łaskawie mi go podarowali,przedtem trzy razy zapłaciłem za odkodowanie po 80zł,pozdrawiam,mam do ciebie jescze pytanko ale to już wyślę na maila
1.9dti-dla nas morska pięknośc.
GG 2220895
Avatar użytkownika
dti
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 118
Dołączył(a): czwartek, 8 września 2005, 23:00
Lokalizacja: głogów

Postprzez slawas3 wtorek, 11 października 2005, 19:00

z ta chinszczyzna to masz racje(jezyk poganski)
moje autko tez jest z niemiec ( 16 dni w kraju ) radyjko dziala Ok!!! ale jeszcze nie odlaczalem akumulatora. jesli w tym miejscu jest kod to sliczne dzieki

_____________________________
Pure Kangoo D7F samczyk 1,2 RT
Avatar użytkownika
slawas3
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 126
Dołączył(a): sobota, 17 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Goleniów

Postprzez Brada wtorek, 11 października 2005, 19:38

Ależ nie ma sprawy.... Cała po mojej... Oby się przydało - jak mnie! :-)
fioletowy 1,9dTi 2002r. Pełna opcja; ABS, 4 x SRS, klima, schowki lotnicze...
Obrazek ! SPRZEDANY !
Avatar użytkownika
Brada
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 465
Dołączył(a): poniedziałek, 26 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Sobótka

Re: PROBLEM Z RADIEM? CO ZROBIĆ GDY POKAZUJE SIĘ "CODE&

Postprzez Rafal_B środa, 12 października 2005, 20:31

W temacie kodów do radioodtwarzaczy jestem akurat przez przypadek na bieżąco. Jak już pisałem jakiś czas temu kupiliśmy żonce jeździdełko Renault Twingo (Żaba). Autko pochodzi drugiej reki a przyjechało Niemiec. W samochodzie jest radio nie koniecznie nowej generacji - Blaupunkt Lűbeck RCC-45. Ponieważ Żabę kupiliśmy w autokomisie w kraju, nie dostaliśmy Fahrzeugbriefu, w którym powinien znajdować się kod od radia, mimo że własciciel komisu dysponował kserokopią. Nie przyszło nam wówczas do głowy, aby mogło byc to potrzebne do czegokolwiek. Gdy zorientowaliśmy się, że poprzedni właściciel Żaby, nie był tak systematyczny, jak Szwajcar - poprzedni właściciel naszego Kangoorka (ten zapisał sobie kod w instrukcji od radia), zaatakowaliśmy kilkakrotnie, telefonicznie autokomis, ale bez rezultatu. Pozostało zatem zanurzyć się w sieciową przestrzeń i poszukać jakiegoś rozwiązania... Buszując zatem w internecie znalazłem takie oto dwa programiki:

Radio Decoder

Car Code Calculator

Ten drugi to w zasadzie zestaw programów. Aby je ściągnąć, po wejściu na stronę na którą przekierowuje odnośnik, należy nacisnąć: FREE, odczekać kilka sekund i dlej już idzie samo. Z dwóch programów otrzymałem ten sam kod, mimo że dane wejściowe (numer seryjny radia) w obu wprowadza się nieco inaczej. Myślę zatem, że powinien być poprawny, o ile oczywiście wcześniej nikt nie dokonał wymiany pamięci "eprom", co raczej w moim przypadku jest mało prawdopodobne. Dla pewności jednak wrzuciłem jeszcze zapytanie na stronę: Radio Decode Centre, gdzie można przy odrobinie szczęścia poszukiwany kod otrzymać, podając oczywiście dane wejściowe, czyli zazwyczaj numer seryjny. Na razie czekam na odpowiedź. Wszystkie te wiadomości uzyskałem na stronie Vectra Klub Polska.
Rafał B.
Grand Scenic 1.9 dCi '04 (F) srebrny metalik
Twingo Liberty Easy '98 (D) turkusowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Rafal_B
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 154
Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Piaski k/Gostynia

Postprzez Brada niedziela, 13 listopada 2005, 22:04

Rafale - podjełem temat odkodowywania dzięki Tobie i Twoim namiarom na te dwa prgosy. Dziś mam już prawie wszytskie możliwie programy (do jakichś 40 modeli) do odkodowywania radii.. Otóż w pierwszym poście myliłem się - jest sposób na odkodowanie radia i to nawet więcej niż jeden(ten który podałem na początku tematu)...
Oto do czego doszedłem po kilku tygodniach szukania sposobu na dekodowanie radii samochodowych...
1. Sposób pierwszy - dokumentacja (jak w pierwszym poście).
2. Użycie tzw. Kalkulatora, programu do wyliczania kodu z algorytmu ukrytego w numerze seryjnym radia. (bardzo prosta sprawa - wystaczy mieć program do danego modelu - nie masz, a chcesz, napisz! Mam ich dużo). Za pomocą takiego programu można "wyliczyć" kod w kilka minut (jakieś 60..70% radioodtwarzaczy) bez nawet rozkręcania radia. Wystarczy komputer - ale te, z racji przynależności do klubu, mamy wszyscy! Więc sprawa prosta! Niestaty nie działa z nowymi modelami radii Renault.
3. Odczytanie kodu z matrycy diodowej. Również z użyciem programu komputerowego i również dedykowanemu do odpowiedniego modelu radia. Tego tematu jeszcze do końca nie ugryzłem. Wiem napewno że trzeba rozkręcić radio i poszukać czegoś w rodzaju płytki z lutami. Najczęściej dwa rzędy po 5 lub więcej lutów, czyli jakieś 10! (silnia) możliwości. Ponieważ ja nie mam radia w którym mógłbym tego szukać - nie wiele wiem na ten temat. W zależności gdzie na płytce znajdują się luty, wystarczy w programi zaznaczyć takie miejsce i tyle. Mamy kod! Tak przynajmniej wyczytałem.
4. Jest jeszcze sposób, ale praktycznie odpada dla "domowych" zastosowań, gdyż wymaga użycia drogiego sprzętu. Najczęsciej kompa, łącz diagnostycznych i schematów podłączenia radia z kompem. Wiem, że można zczytać pamięć EEPROM z radyjka i odpowiednio poddać go obróbce, dzięki czemu odczytamy kod. Trzeba jeszcze wiedzieć jakich szukać wartości w edytorze HEX (adresy). Najczęściej te których szukamy to właśnie kod - widać go jak na talerzu!
5. Serwis RTV, lub giełda. Tam zastosują albo punkt 4, albo wymontują układ z pamięcią i dadzą nowy.
6. ASO - Jeśli masz to samo radyjko, które było w Twoim wozie w momencie wyjazdu z fabryki - czyli, że masz radio w samochodzie zamontowane przez fabrykę (TYLKO I WYŁĄCZNIE TAKA OPCJA), to w ASO podadzą Ci kod do tego radia na podstawie numeru nadwozia VIN. Mi oferowali za darmo!


Na dzień dzisiejszy to wszystko co wiem na ten temat, ale to i tak więcej niż wiedziałem miesiąc temu :-) Oczywiście polecam dwa pierwsze i ostatni sposób. Tanie (darmowe) i proste ;-) W razie problemów - dawajcie znać!
Ostatnio edytowano sobota, 7 stycznia 2006, 18:37 przez Brada, łącznie edytowano 2 razy
fioletowy 1,9dTi 2002r. Pełna opcja; ABS, 4 x SRS, klima, schowki lotnicze...
Obrazek ! SPRZEDANY !
Avatar użytkownika
Brada
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 465
Dołączył(a): poniedziałek, 26 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Sobótka

Re: PROBLEM Z RADIEM? CO ZROBIĆ GDY POKAZUJE SIĘ "CODE&

Postprzez Rafal_B niedziela, 13 listopada 2005, 23:35

Godna podziwu determinacja! Graulacje! Powstał taki krótki poradnik Kangoo-audio-hackera.
Brada napisał(a):4. Jest jeszcze sposób, ale praktycznie odpada dla "domowych" zastosowań, gdyż wymaga użycia drogiego sprzętu. Najczęsciej kompa, łącz diagnostycznych i schematów podłączenia radia z kompem. Wiem, że można zczytać pamięć EEPROM z radyjka i odpowiednio poddać go obróbce, dzięki czemu odczytamy kod. Trzeba jeszcze wiedzieć jakich szukać wartości w edytorze HEX (adresy). Najczęściej te których szukamy to właśnie kod - widać go jak na talerzu!
5. Serwis, lub giełda. Tam zastosują albo punkt 4, albo wymontują układ z pamięcią i dadzą nowy.

Co do p. 4 to tak się zastanawiam czy w kodowanych radioodbiornikach siedzi pamięć EPROM (ang. erasable programmable read-only memory) tj. taka jak np w kasach fiskalnych czy też EEPROM (ang. Electrically-Erasable Programmable Read-Only Memory) tj. taka w jakiej zaszyty jest BIOS na płycie głównej komputera. Wydaje mi się, że masz rację, że to jednak EEPROM, bo ten rodzaj pamięci nie ma chyba ograniczeń czasowych tak jak EPROM (10 do 20 lat). Z tego co doczytałem EPROM nie podlega modyfikacjom programowania, mozna go jedynie skasować. Zapisy EEPROM-mie można modyfikować a informacje gdzie należy szukać "zaszytego" kodu też są w necie, trafiłem na nie przypadkowo.
Z p. 5 może być problem, bowiem jak gdzieś doczytałem, EEPROM poza kodem zawiera też pewne parametry charakterystyczne dla konkretnego egzemplarza radioodbiornika, w związku z czym jego ordynarna podmiana na element, gdzie kod jest znany może spowodować pogorszenie odbioru, a w krańcowym przypadku bezużyteczność radioodbiornika. Tak więc myślę, że podmiana jest ostatecznym rozwiązaniem i nie musi wcale prowadzić do oczekiwanych rezultatów.
Teoretycznie jest możliwość zwrócenia się do serwisu (np. Blaupunkta w Niemczech) w celu "rozkodowania" radia.
"Zgubiony identyfikator z numerem kodowym
Radioodtwarzacz żąda wprowadzenia kodu, a Państwo nie dysponujecie już identyfikatorem z numerem kodowym.
Co należy zrobić? Kod udostępni Państwu placówka dekodująca Blaupunkt. Aby go uzyskać, należy podać:
1.) Numer urządzenia (BP...._.......)
2.) Numer typu (764......)
3.) Dokument potwierdzający prawo własności - do wyboru
- certyfikat urządzenia
- dowód zakupu
- oświadczenie sprzedawcy lub
- policyjne oświadczenie o braku zastrzeżeń co do urządzenia
Niniejsze dane prosimy przesłać faksem na numer +49/(0)5121/495408 lub przekazać pracownikowi placówki dekodującej Blaupunkt.
Jeśli jesteście Państwo partnerem handlowym firmy Blaupunkt, prosimy o podanie swojego numeru klienta. Użytkownicy końcowi lub handlowcy nie posiadający numeru klienta otrzymają odpowiedź za pobraniem pocztowym.
Z placówką dekodującą można skontaktować się pod numerem telefonu +49/(0)5121/495408."

Sądząc po tym, że należy podać im numer seryjny, stosują oni metodę nr 2 - używając oczywiście swojego programu. Niestety nie mam informacji ile kosztuje taka usługa.
Rafał B.
Grand Scenic 1.9 dCi '04 (F) srebrny metalik
Twingo Liberty Easy '98 (D) turkusowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Rafal_B
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 154
Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Piaski k/Gostynia

Postprzez Brada niedziela, 13 listopada 2005, 23:48

Rafale, zaskoczyłeś mnie wiedzą! niee.. inczej - rozłożyłeś na łopatki! :-) A wiesz może jak znaleść czujnik temperatury NTC 6K0 (niedostępny w polsce - chyba ze na rynku wtórnym lub w serwisie) za mniej niż 50 PLN? Będe wdzięczny! Co prawda One, którego dziś spotkałem przypadkiem na parkinku pod Hipermarketem we Wrocławiu (POZDRO ONE!! :-) ), obiecał popytać wśród "swoich" ludzi - mam nadzieje że mu się uda, wtedy damy radę z tą temperaturą w Kangoo...

Tak czy inaczej - wszystkie radia nasze co, Rafał??:-) Jeszcze raz dzięks za namiary na progsy! Przydały się! A tym samym (jak słusznie zauważyłeś) powstał mini-poradink o kodach w radiach na KKP :-)
fioletowy 1,9dTi 2002r. Pełna opcja; ABS, 4 x SRS, klima, schowki lotnicze...
Obrazek ! SPRZEDANY !
Avatar użytkownika
Brada
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 465
Dołączył(a): poniedziałek, 26 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Sobótka

Postprzez neh środa, 25 października 2006, 14:37

Brada jestem pod wrażeniem Twojej zawziętości.
chylę czoła do samej ziemi.
pozdro
Avatar użytkownika
neh
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek, 23 października 2006, 23:00
Lokalizacja: poznan

Postprzez Brada wtorek, 7 listopada 2006, 17:20

Dzięki Neh, jestem poprostu gościem który potrzebował kodu do swojego własnego radia. Wcale nie lewego - TYLKO DLATEGO ŻE NIE MIAŁM KODU, jak sugerowali Tobie nasi koledzy na twoim poście.
fioletowy 1,9dTi 2002r. Pełna opcja; ABS, 4 x SRS, klima, schowki lotnicze...
Obrazek ! SPRZEDANY !
Avatar użytkownika
Brada
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 465
Dołączył(a): poniedziałek, 26 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Sobótka


Powrót do Audio, CB, nawigacja, mobile

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron