przez Mascot sobota, 6 maja 2017, 17:37
Mam teraz pytanie z innej beczki... nadal planuje zakup skoczka Ale zastanawiam się nad silnikiem... czy brać 1.6 16v czy może lepiej 1.5dci które mi właśnie umiera w moim obecnym skoczku.. (...)
Czy silniki benzynowe renault sa dobra baza do zagazowania?
1.6 16V to K4M - czyli wtrysk pośredni. Obecnie to jeden z najlepszych silników do gazu i do nie dawna, jeden z ostatnich prostych, niezawodnych silników średniej pojemności. Przez kilkanaście lat na rynku, wyeliminowano większość wad. Niestety, wraz z zakończeniem produkcji Fluence 'a, zaprzestano oferować ten silnik w Renault. Zastąpił go 1.6 SCe. To konstrukcja Nissana, o kodzie H4M. Mało lubi gaz, brak regulacji zaworów. Problemy z wypalaniem się gniazd zaworowych.
W K4M, należy zwrócić uwagę na wariator faz rozrządu, oraz na cewki zapłonowe ( Sagem ). To w zasadzie tyle.
We Fluensie, po odbiorze ( miał 5 500 km przebiegu ), na gazie, po zatankowaniu zrobiłem 550 km, czyli spalił ok.10 l/100. Teraz, jak upalają go pracownicy, przejeżdża na zbiorniku, ok 340 - 400 km. Tempomat w zasadzie stanowi gaz w podłodze
Zbiornik LPG 50 litrów, instalacja Landi Renzo ( zamontowana u dealera ).
W nowych Kangoo, został zastosowany już nowy typ dCi ( kodu Ci nie podam, bo jest ich w cholerę ). Bodajże już w jednostce 105 konnej ( później 110 km ), zastosowano układ wtryskowy Siemensa / Bosch, opierający się na wtryskiwaczach piezoelektrycznych. Oczywiście jest dwumasowe koło zamachowe, w większości FAP.
FAP w Renault, jest z tym fajny, że przed samym filtrem, zastosowano dodatkowy wtryskiwacz, podający dodatkową dawkę paliwa, która wypala sadzę i nagar.
W Megane III mam przelot ponad 200 000 km, fakt, sporo to trasa ( ok 65 % ), ale z filtrem nie ma żadnych problemów.
W późniejszym okresie, poprawiono także układ smarowania panewek, oraz wdrożono system, który sam, monitoruje stan oleju. Jak wiadomo, to olej doprowadzał do obracania się panewek, oraz słaba wydajność pompy olejowej.
Generalnie nie masz wyboru. Jeśli znosisz silniki wolnossące, możesz poszukać 1.6. Szybkie to nie będzie, ale nie będzie generował problemów. Osprzęt według Renault, jest zamienny z 1.4 16 V ( K4J ).
1.5dCi - lekka loteria. Jeśli źle trafisz, będzie zgrzyt. Jak znajdziesz fajny egzemplarz, to będziesz cieszyć się ekonomiczną jazdą, z fajnym silnikiem
[quote]Mam teraz pytanie z innej beczki... nadal planuje zakup skoczka Ale zastanawiam się nad silnikiem... czy brać 1.6 16v czy może lepiej 1.5dci które mi właśnie umiera w moim obecnym skoczku.. (...)
Czy silniki benzynowe renault sa dobra baza do zagazowania?[/quote]
1.6 16V to K4M - czyli wtrysk pośredni. Obecnie to jeden z najlepszych silników do gazu i do nie dawna, jeden z ostatnich prostych, niezawodnych silników średniej pojemności. Przez kilkanaście lat na rynku, wyeliminowano większość wad. Niestety, wraz z zakończeniem produkcji Fluence 'a, zaprzestano oferować ten silnik w Renault. Zastąpił go 1.6 SCe. To konstrukcja Nissana, o kodzie H4M. Mało lubi gaz, brak regulacji zaworów. Problemy z wypalaniem się gniazd zaworowych.
W K4M, należy zwrócić uwagę na wariator faz rozrządu, oraz na cewki zapłonowe ( Sagem ). To w zasadzie tyle.
We Fluensie, po odbiorze ( miał 5 500 km przebiegu ), na gazie, po zatankowaniu zrobiłem 550 km, czyli spalił ok.10 l/100. Teraz, jak upalają go pracownicy, przejeżdża na zbiorniku, ok 340 - 400 km. Tempomat w zasadzie stanowi gaz w podłodze :) Zbiornik LPG 50 litrów, instalacja Landi Renzo ( zamontowana u dealera ).
W nowych Kangoo, został zastosowany już nowy typ dCi ( kodu Ci nie podam, bo jest ich w cholerę ). Bodajże już w jednostce 105 konnej ( później 110 km ), zastosowano układ wtryskowy Siemensa / Bosch, opierający się na wtryskiwaczach piezoelektrycznych. Oczywiście jest dwumasowe koło zamachowe, w większości FAP.
FAP w Renault, jest z tym fajny, że przed samym filtrem, zastosowano dodatkowy wtryskiwacz, podający dodatkową dawkę paliwa, która wypala sadzę i nagar.
W Megane III mam przelot ponad 200 000 km, fakt, sporo to trasa ( ok 65 % ), ale z filtrem nie ma żadnych problemów.
W późniejszym okresie, poprawiono także układ smarowania panewek, oraz wdrożono system, który sam, monitoruje stan oleju. Jak wiadomo, to olej doprowadzał do obracania się panewek, oraz słaba wydajność pompy olejowej.
Generalnie nie masz wyboru. Jeśli znosisz silniki wolnossące, możesz poszukać 1.6. Szybkie to nie będzie, ale nie będzie generował problemów. Osprzęt według Renault, jest zamienny z 1.4 16 V ( K4J ).
1.5dCi - lekka loteria. Jeśli źle trafisz, będzie zgrzyt. Jak znajdziesz fajny egzemplarz, to będziesz cieszyć się ekonomiczną jazdą, z fajnym silnikiem ;)